پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
حضور صاحبان کسب و کار های فرهنگی و صنایع خلاق مرکز رشد تربت حیدریه در دورهمی استانی

با هدف شبکه سازی

حضور صاحبان کسب و کار های فرهنگی و صنایع خلاق مرکز رشد تربت حیدریه در دورهمی استانی

- 1402/08/21

اولین دورهمی مدیران کسب و کارهای فرهنگی و صنایع خلاق، روز یکشنبه 21 آبان ماه 1402 در محل کارخانه نوآوری مشهد به همت پارک علم و فناوری خراسان برگزار گردید که صاحبان کسب کارهای، تولیدی درخت زندگی، چرمک بهین قطب شرق، زرپران پاک نژاد غفاری، آینده سازان مکان مبنای آریا، حفاری دریا خراسان، بهداد اندیش دادگستر سپید از مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان تربت حیدریه حاضر بودند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان، دورهمی مدیران کسب و کارهای فرهنگی و صنایع خلاق با هدف آشنایی بیشتر فعالان فرهنگی با ادبیات تجاری‌سازی و توسعه بازار و جهش در حوزه "اقتصاد فرهنگ" در محل کارخانه نوآوری مشهد برگزار شد.

در این نشست مسعود میرزائی شهرابی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان، روح الله رحمانی، از مدیران سابق شرکت مایکروسافت و آمازون، مسعود حسنلو، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم (معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری)، علیرضا یونچی، داور برنامه تلویزیونی میدون و کارآفرین و فعال حوزه صادرات و محمدعلی طهرانچی، بنیانگذار اپلیکیشن باد صبا به عنوان سخنران حضور پیدا کردند.

مسعود میرزائی شهرابی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان با اشاره به رسالت پارک علم و فناوری خراسان تاکید کرد: از برنامه‌های کلیدی پارک علم و فناوری خراسان اجرای طرح "منش" (مردمی سازی، نقطه‌زنی و شبکه‌سازی) است. زمانی علم به مصرف می‌رسد که تمام طبقات جامعه به صورت مستقیم و غیرمستقیم از آن بهره‌مند شوند لذا مردمی‌سازی باید سرلوحه هر اقدامی باشد.

 

وی با اشاره به فرمایش هوشمندانه رهبر انقلاب (مدظله العالی) مبنی بر ضریب اهمیت فوق العاده‌ی صنایع خلاق و فرهنگی در عرصه های متنوع، تاکید کرد: این پهنه‌ شامل محورهای زیادی اعم از فناوری های نرم، اقتصاد دیجیتال، صنایع خلاق، فرهنگ و هنر، فناوری اطلاعات و ارتباطات، صنایع فرهنگی و تربیت اسلامی، زائر و زیارت و سوغات فرهنگی، مشارکت فعالان فرهنگی، هنری، خانه نوآوری، شتابدهنده، علوم انسانی، گردشگری، صنایع سرگرمی، بازی و اسباب بازی، بازی‌های ویدئویی، دیداری و شنیداری، تبلیغات خلاقانه، رسانه و کتاب صوتی، مجله و روزنامه، فیلم و سریال، پویانمایی، صنایع دستی، رسانه‌های دیجیتال، طراحی و معماری، چاپ، نشر و بسته‌بندی، هنرهای تجسمی و نمایشی، فناوری‌های نوین شناختی، نوآوری باز و مهندسی اجتماعی، ورزش و تندرستی، حجاب و سبک پوشش و مد، طراحی و تولید محتوا، نوشت افزار، شعر و ادبیات و موسیقی و غیره می‌شود که با پرداختن صحیح به این موارد می‌توان در حوزه فرهنگ‌سازی گام‌های بلندی برداشت.

میرزائی ادامه داد: حقیقتا ریشه خیلی از چالش های کشور مسائل فرهنگی و اجتماعی است و ما میخواهیم اهالی هنر و فرهنگ با ظرفیت ها، تسهیلات و امتیازات پارک های علم و فناوری آشنا شده و سهمشان را از زیست بوم امیدآفرین علم و فناوری احیا کنند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان افزود: حکمرانی فرهنگی و اجتماعی در سایه نفوذ فناوری‌های نوظهور در برخی فعالیت‌های سنتی حوزه هنر و فرهنگ، میتواند هم اقتصاد فرهنگ را متحول کند، هم اشتغال آفرینی مولد کند، هم محتوای بسیار غنی تمدن ایران اسلامی ما را به جهان صادر کند.

وی تصریح کرد: در استان خراسان رضوی بخش‌های مختلفی به حوزه فرهنگ و اقتصاد فرهنگ اهتمام دارند، اما پارک علم و فناوری و به‌ویژه "مرکز رشد فناوری های فرهنگی و زیارت" به عنوان "قدیمی ترین مرکز رشد فرهنگی کشور" آمادگی میزبانی از موسسات و شرکت‌های خلاق و نوآور حوزه فرهنگ و صنایع خلاق را در راستای تعالی بخش تخصصی به کسب و کارهای فرهنگی را دارا می باشد.

وی در پایان از پارک دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه آزاد اسلامی و سراهای نوآوری، انجمن دانش‌بنیان، شهرداری مشهد و کارخانه نوآوری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه امام رضا(ع) و صنایع پیشرفته رضوی در راستای توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری تشکر کرد.

در ادامه این رویداد آقای روح الله رحمانی به انتقال تجربیات فناورانه خود در خارج از کشور پرداخت و اشاره نمود که ایران ظرفیت های بسیار زیادی برای بهره برداری دارد.

در گام بعدی رویداد، پنل تخصصی با مدیریت یاسر سیاوشی، رئیس مرکز رشد فناوری های فرهنگی و زیارت پارک علم و فناوری خراسان جهت پاسخگویی به سوالات و انتقال تجربه برگزار شد.

در این پنل که با حضور مسعود حسنلو، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم (معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری)، علیرضا یونچی، داور برنامه تلویزیونی میدون و کارآفرین و فعال حوزه صادرات و محمدعلی طهرانچی، بنیانگذار اپلیکیشن باد صبا انجام شد، به بررسی مسائلی همچون نحوه استفاده بهتر از ظرفیت‌های استان در حوزه فرهنگی و ایجاد تدابیر و فرصت‌های توسعه بازار و بررسی وظایف دولت جهت حمایت و همچنین تاثیر بازار بین‌الملل در بازار فرهنگی ایران پرداخته شد.

مسعود حسنلو، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم (معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری) نیز در این نشست با تاکید بر ظرفیت‌های بالقوه استان خراسان رضوی گفت: استان خراسان و به خصوص شهر مشهد به دلیل حضور بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) قطب بازار صنایع خلاق و شتابدهنده کسب و کار فرهنگی است و دارای ظرفیت‌ بسیار خوب برای ایجاد اشتغال در حوزه فرهنگی و پرورش شتابدهنده در این حوزه است.

شایان ذکر است در پایان این رویداد 4 نشست تخصصی با حضور میهمانان ویژه برای مشاوره و پاسخگویی به سوالات شرکت کنندگان برگزار شد.


گفتنیست در این رویداد که با هدف شبکه سازی و برقراری ارتباط بین فعالان زیست بوم نوآوری و فناوری استان خراسان رضوی برگزار شد، صاحبان کسب کار های خلاق شهرستان تربت حیدریه در نشست های جداگانه و صمیمی با  جناب آقای دکتر رحمانی (معاون پیشین نوآوری دیجی‌کالا و موسس دیجی‌کالا‌نکست)، جناب آقای دکتر یونچی (داور برنامه میدون)، جناب آقای طهرانچی (مدیرعامل بادصبا) و جناب آقای حسنلو (دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری) شرکت کردند.

دانلود پیوست خبر سعید شجاعی کاریزکی سعید شجاعی کاریزکی